Diakoniatyö

Katso esittelyvideo diakoniatyöstä tämän sivuna alareunasta, ja vastaa seuraaviin kysymyksiin:

1. Mitä on diakonia?

2. Miksi seurakunnissa tehdään diakoniatyötä?

3. Ketä diakoniatyössä halutaan erityisesti tukea ja auttaa?

4. Naapurissasi asuu yksinäinen vanhus. Mitä voisit tehdä hänen hyväkseen?

Tehtävän palautus: Lähetä vastaukset sähköpostilla osoitteeseen: minna.b.virtanen@evl.fi

Palvelutehtävä

Yksi osa rippikoulua on tehdä itse diakoniaa, eli auttaa lähimmäistä.

Koska emme tämänhetkisessä tilanteessa pysty tapaamaan varsinkaan riskiryhmiin kuuluvia vanhuksia kasvotusten, on tehtävänäsi ilahduttaa jotakuta läheistä: isovanhempaa, sukulaista tai muuta tuttua ikäihmistä puhelinsoitolla, tai postikortilla. Kortti ja puhelu ovat turvallisia tapoja kohdata myös riskiryhmään kuuluvia tai sairaalassa olevia läheisiä! Kysy kuulumisia ja vointia, kerro myös mitä itsellesi kuuluu. Ohjeet palvelutehtävän suorittamiseen, ja postikortin lähettämiseen löydät myös esittelyvideon lopusta.

Palvelutehtävän tehtyäsi:

Kirjaa ylös:

1. Kenelle soitit/ lähetit kortin (esim. kummi, nimeä ei tarvitse manita)

2. Lyhyesti mistä keskustelitte / mitä korttiin kirjoitit.

Jos lähetit kortin, ota itsestäsi selfie kortin kanssa siten että postimerkki ja osa osoitteesta näkyy.

Jos soitit puhelun, pyydä vanhempaa/huoltajaa kuittaamaan Minna V:lle tehtävä suoritetuksi.

Tehtävä palautetaan sähköpostilla tai tekstarilla minna.b.virtanen@evl.fi tai p.044 7372633

Halaus
kuva: kirkon kuvapankki