Kodin siunaaminen

Uusi tai vanha koti, vuokra- tai omistusasunto – kodin siunaamisen voi tehdä missä elämänvaiheessa tahansa ja kaikissa kodeissa. Tilaisuus saa olla asukkaidensa näköinen, rento tai juhlava, pienellä tai isolla porukalla.

Kodin siunaaminen on vanha kristillinen tapa. Kotia siunattaessa kiitetään kodista ja pyydetään siunausta sen asukkaille. Siunaamisen rukoushetken toimittaa pappi, seurakunnan työntekijä tai seurakuntalainen.

Kodin siunaamisen rukoushetken voi yhdistää esimerkiksi tupaantuliaisiin tai kotona vietettävään lapsen kastetilaisuuteen, avioliittoon vihkimisen yhteyteen tai muuhun juhlaan.

Kun haluat varata papin tai seurakunnan muun työntekijän kotisi siunausta toimittamaan, ota yhteyttä kirkkoherranvirastoon.

Kukkia ja kirjoja pöydällä ikkunan edessä
Kirkon kuvapankki / Sanna Krook