risti kädessä

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Jumalanpalvelus on seurakunnan toiminnan keskus.

Seurakunnassamme jumalanpalveluksia pidetään joka sunnuntai klo 10 Tyrnävän kirkossa ja joka toinen sunnuntai Temmeksen kirkossa klo 12 sekä suurina kirkollisina juhlapyhinä.

Jumalanpalveluksessa saamme pysähtyä ja hiljentyä kestävien matkaeväiden äärelle ja ammentaa elämäämme voimaa Jumalan sanasta, rukouksesta, virsistä ja Herran ehtoollisesta.

Jumalanpalveluksessa on myös erilaisia tehtäviä, kuten tekstienlukua, kirkkokahvien keittoa, kolehdin keruuta, joissa voi palvella. Musiikin harrastajilla – laulajilla ja soittajilla – on mahdollista avustaa kanttoria jumalanpalvelusten musiikissa. Jos olet kiinnostunut palvelutehtävistä, ota rohkeasti yhteyttä seurakuntamme pappeihin tai kanttoriin.

Kirkkojemme ovet ovat kutsuvasti avoinna, olet sydämellisesti tervetullut jumalanpalvelukseen!

Tapahtumakalenterista löydät jumalanpalvelusten ja muiden hengellisten tilaisuuksien ajankohdat ja paikat.

Voit jättää esirukouspyynnön tästä. Esirukouspyyntöjen puolesta rukoillaan sunnuntaisin jumalanpalveluksessa.

Jumalanpalvelusten seuraaminen livelähetyksenä
Jumalanpalveluksia voi seurata Facebook-livenä sivulla Tyrnävän seurakunta @tyrnavanseurakunta. Jumalanpalveluksesta jää myös tallenne seurakunnan Facebook-sivulle. Facebook-sivun upotuksen löydät tämän sivun alalaidasta. Silloin sinun on mahdollista seurata jumalanpalvelusta ilman Facebook-tiliä. Jos Facebook pyytää sinua kirjautumaan, voit painaa "ei nyt". Osa jumalanpalveluksista striimataan seurakunnan YouTube-kanavalle.