Nuoria kirkon edessä kalahupparit päällä.

Kerhonohjaaja- ja isostoiminta

Sinä, isonen tai kerhonohjaaja?

Rippikoulussa merkittävässä varttuneemman kristityn tehtävässä ovat rippikoulun isoset. Yksi tärkeimmistä varhaisnuorten toiminnan mahdollistajista ovat seurakunnan kerhonohjaajat. Molempiin tehtäviin tarvitaan erilaisia nuoria, ovathan kaikki kerholaiset ja riparilaisetkin keskenään erilaisia. Ehkä lähivuosina tarvittaisiin juuri Sinua?

Tyrnävän seurakunnan kerhonohjaaja- ja isoskoulutus järjestetään yhdessä ja sitä kutsutaan nimellä ISKO-koulutus. Koulutus kestää kokonaisuudessaan yhden vuoden. Koulutuksen aikana jatketaan rippikoulussa aloitettua opiskelua kristinuskosta, harjoitellaan ryhmän vetämisen ja vapaa-ajan ohjaamisen taitoja, syvennytään hartauselämän harjoittamiseen sekä kasvetaan kristittyinä.

Koulutus tapahtuu pääosin  perjantaisin seurakuntatalon kerhohuoneessa klo 15.15–17.30 muutaman viikon välein, mutta siihen sisältyy myös  osallistumista seurakunnan jumalanpalveluselämään sekä leiri syksyllä ja keväällä. Koulutettavat ovat talvikaudella myös mukana rippikouluissa.

Kauden 2023–2024 isoskoulutus on käynnissä. Seuraava ryhmä aloittaa syksyllä 2024.

Kerhonohjaajaajaksi

Kerhonohjaamisen voivat aloittaa ISKO-koulutuksessa olevat, eikä heidän tarvitse käydä erillistä kerhonojaajakoulutusta.

Kerhoa ohjatessa saat:

- kokemusta kerhokerran suunnittelusta ja toteutuksesta sekä ryhmän ohjaamisesta.

- ottaa vastuuta.

- työelämässä tarvittavia taitoja, kerhonohjaajalle maksetaan pieni korvaus kerhon ohjaamisesta.

- työntekijältä tukea ja apua. Nuorisotyönohjaaja on läsnä kerhojen ajan.

- haastavan mutta mukavan tavan viettää vapaa-aikaa!