Kuvassa nuoren käsissä Raamattu

KEHITYSVAMMAISTEN JA MUIDEN ERITYISRYHMIEN RIPPIKOULU

Kaikille perinteinen leiririppikoulu ei ole sopiva vaihtoehto. Siksi kirkko järjestää erityisrippikouluja, joita ovat esimerkiksi kehitysvammaisten rippikoulut, pienryhmärippikoulut ja viittomakieliset rippikoulut. Mikäli nuoren rippikoulu vaatii erityisjärjestelyjä, ottakaa yhteyttä seurakuntaan.

Kehitysvammaisten rippikoulusta voitte olla yhteydessä myös suoraan kehitysvammaistyön pastoriin Eeva-Maija Montoon, p. 040 579 7805 / eeva-maija.monto@evl.fi. Myös ilmoittautuminen kehitysvammaisten ja muiden erityisryhmien rippikouluun Eeva-Maijan kautta.

Vuonna 2024 järjestetään kaksi päivärippikoulua:

Lievästi/keskivaikeasti kehitysvammaisille päivärippikoulu I, ma–pe, 3.–7.6.

• Konfirmaatio la 8.6. klo 13.00 Kastellin kirkossa.

• Päivärippikoulu I on suunnattu hyvätasoisille kehitysvammaisille. Rippikoulun kesto on viisi päivää ja opetusta on klo 10–15 välillä. Päivään sisältyy opetustuokioiden lisäksi ohjattua vapaa-aikaa sekä lounas.​​​​​​

Lievästi/keskivaikeasti kehitysvammaisille päivärippikoulu II, ke–la, 12.–15.6.

• Konfirmaatio su 16.6. klo 13.00 Kastellin kirkossa.

• Päivärippikoulu II on suunnattu nuorille, joilla on lyhyt keskittymiskyky ja joilla saattaa olla käytöksen suhteen haasteita. Päiväkoulu II on kestoltaan neljä päivää ja opetusta on klo 10–13.30 välillä. Päivään sisältyy opetustuokioiden lisäksi ohjattua vapaa-ajan viettoa sekä lounas.